Tento prípravok bol vyvinutý v r. 1953, jeho názov WD-40 získal za svoje vlastnosti vodeodpudivého lubrikantu (Water Displacement) a čísla 40 znamenajú 40 pokus v poradí, môžem povedať že tento 40 testovaný kúsok sa im ozaj podaril. Vraj bol vyvinutý pre vesmírne projekty, ale neskôr zistili, že sa môže uplatniť aj v bežnom živote. Nájdeme ho asi v každej garáži domácich majstrov, automechanikov a aj na profesionálnych pracoviskách. Má výborné vlastnosti oproti klasickým bežným mazivám, penetračným olejom a hlavne vode odpudivým prípravkom. Používa sa na mazanie, ochrane proti korózii , uvoľňuje spoje(skrutky, matice a všetky rozoberateľné spoje) chráni a čistí. Nájdeme ho v baleniach od 100ml až po 3L a rôznych prevedeniach až po rozprašovače.
Sám ho používam na všetky skrutky a matice pri demontáži aj montáži. Premazávanie zámkov na dverách s týmto lubrikantom není problém. Mali sme na dome stále problém so zámkom na vonkajších plastových dverách, zasekával sa a nemal vôbec ľahký chod, pravdepodobne tam mohla skondenzovať voda a časom začal hrdzavieť . Po nastriekaní WD-40 bolo po problémoch. Tak isto aj strýko mal problém na aute s otváraním kapoty, zámok mu nešiel nikdy poriadne vytlačiť a musel naviac krát ťahať s páčkou aby to povolilo. Síce to mazal ale vraj to vydržalo len cca 3 mesiace. Po nastriekaní WD-40 s otváraním nemal problém.
Na mojej štvorkolke sa začala ozývať reťaz, bohužiaľ čínske štvorkolky asi nemajú ani jedna kryt na reťaz. Predtým som ju ošetroval klasickým olejom a neskôr noname mazivami. Nikdy to nevydržalo dlho vždy sa reťaz začala ozývať a bola strašne tvrdá vôbec sa po demontáži nedala v okách ľahko ohnúť. Nechcel som už kupovať nejaké noname mazidla tak som vyskúšal univerzalne WD-40. Vedel som že pri mojich jazdách nevydrží ani WDčko dlho 🙂 , ale na moje prekvapenie tam vydrží podobne ako nejaký olej a reťaz nie je vôbec tvrdá a v okách sa dá v pohode ohýbať.
Tento článok som sa rozhodol napísať iba z jedného dôvodu …..WD-40 si to ozaj zaslúži.