Uplynula dvojročná platnosť a tak som sa objednal. Mal som trocha obavy čo a ako, či vlastne prejdem. Pred STK som si auto skontroloval či je všetko v poriadku. Najviac ma zaujímala kontrola DPF na EK a samozrejme či kontrolujú aj nejako vizuálne DPF filter aj na STK.
Išiel som sa teda prihlásiť na recepciu a odovzdať im potrebné doklady. No hneď zaujímavá vec, mal som pri sebe iba malý technický preukaz, takú tu kartičku. Pani odomňa žiadala veľký technický preukaz tak som musel odísť domov pre veľký technický preukaz. Po úspešnom odovzdaní dokladov som čakal na parkovisku na pána čo si ma príde vyzdvihnúť. Po otvorení hlavnej brány Pán začal pracovať n emisnej kontrole. Tu som dával obzvlášť pozor ako to bude prebiehať. Sem tam som sa niečo opýtal a bol trocha otravný, ale pánko bol ochotný mi odpovedať. Vravel som mu že auto má DPF filter a či sa robia nejaké špeciálne úkony, keď tam ten filter je.
Pánko sa pozrel do papierov k zákazke a povedal že na ročník 2007 sa robí zatiaľ iba klasický test dymivosti aj keď má auto filter pevných častíc. Autá vyrobené po roku 2008 musia absolvovať kontrolu DPF cez diagnostický systém. Pánko bol ochotný, všetko mi popisoval celý proces merania, aké hodnoty sú povolené pre moje auto atď. Vraj musím mať ten test dymivosti do hodnoty maximálne 1.0. Na mojom aute s DPF sme namerali výslednú hodnotu 0.01. DPF teda zatiaľ pracuje ako má. Potom sme postúpili na technickú kontrolu. Nebudem popisovať ostatné úkony tie pravdepodobne všetci poznáte, ale pri kontrole motora sa pánko zameriaval na výfukový systém. Pýtal som sa ho či aj nejako kontrolujú vizuálny stav DPF filtra. Odpovedal mi vyhýbavým spôsobom, ale nakoniec som z neho dostal odpoveď. Vravel že kontrolujú stav výfukovej sústavy ale priamo DPF(vložku) nie, to si zisťujú pri emisnej kontrole či je všetko funkčné. Radšej som sa ho nepýtal keď príde auto iba na STK, ako to kontrolujú 🙂
Ak ste absolvovali EK a napojili Vám auto na diagnostiku, kľudne napíšte komentár čo kontrolovali.