Po dlhšom čase som zmenil prácu za ktorou musím každodenne dochádzať 60 km po diaľnici. Môj starý benzínový Renault Megane z roku 1995 už postupne dosluhoval a už som sa s ním obával jazdiť na dlhšie vzdialenosti. Výber auta bol jasný, lacné náhradné diely, diesel a relatívne niečo novšie. Doporučená mi bola Škoda Octavia 2 1.9 TDI PD, osvedčený a úsporný motor. Navštívil som asi 5 autobazárov od AAA, Darex až po také s max 10 autami.
No v jednom sa mi jedna octávia zapáčila, super stav, kilometre, vypadala byť OK, skúšobná jazda bez problémov. Nič nebúchalo aj predajca vypadal byť v pohode. Bohužiaľ len vypadal. Auto som vyplatil, prihlásil a užíval. Dva roky som jazdil bez problémov nabehal som cca 60 tis. km, auto po cca 50 tis. km postupne začalo strácať výkon. Neskôr začal motor buchotať a klepotať . Auto som dal odtiahnuť a zaniesol som ho do servisu. Museli rozobrať motor , turbo, ostatné súčasti a samozrejme DPF filter.
Mechanikom sa nezdal DPF filter, pýtali sa ma na kontrolky na prístrojovej doske a či nesvietila hlavne ta kontrolka DPF filtra. Odpoveď bola jasná nie. Po kompletnej diagnostike zistili vypnutý DPF filter v riadiacej jednotke motora. Nespúšťala sa mi vôbec regenerácia DPF filtra. Filter bol totálne zabitý, zaplnený a to spôsobilo klepotanie motora a následnú nefunkčnosť motora. Bazarista mal asi problémy s DPF a tak ho dal radšej vypnúť a potom šup predať. No mne zostal ten čierny Peter. Auto som dal komplet skontrolovať. Turbo išlo na repasáciu, skontrolovali hlavu motora, prívod paliva a vstrekovače. DPF filter som dal odstrániť, videl som ako ho v servise rozrezali bol totálne plný, odstránili vnútornú vložku a zavarili späť.
Celá oprava ma stála asi 800€, servis ma upozornil na vykuchaný DPF filter. Problémy na STK a EK ma neminú. Ponúkli mi alternatívu repasovaný DPF a obnova softwéru v R.J. cca 500€. V budúcnosti plánujem s autom jazdiť do zahraničia a vidím že investícia 500€ ma neminie.
ROBO