Určite ste sa stretli s negatívnymi skúsenosťami od známych pri kúpe ojazdeného auta. Dnešním trendom je stáčanie kilometrov na takzvaný rozvodový interval cca okolo 120 000 km. Veľmi veľa ľudí pozerá len na tieto čísla na palubovke pri kúpe ojazdeného auta. Opak je však pravdou. Mali by sme sa skôr zamerať na stav auta ako takého a nie len na čísla na palubovke. Treba si zobrať nejakého známeho alebo poprosiť niekoho kto má skúsenosti s automobilmi. Pozrie nám stav, hrúbku laku či všetky diely karosérie lícujú ako majú, treba počúvať zvuk motora poprípade sa ísť previesť a počúvať či nevychádzajú hocijaké pazvuky od podvozka.
Treba si položiť otázku. Čo by ste kúpili radšej?
Octáviu 2 rok výroby 2006 najazdených 112 000km
alebo
Octáviu 2 rok výroby 2010 najazdených 346 000km
Tie km pri tej octávii 2 2010 vyslovene odstrašia kupujúceho, ktorý hneď povie to auto je zodrané a ani ho fyzicky nevidel a to je hlavná chybná dedukcia kupujúceho.
Ľudia si radšej kúpia octáviu 2006 a na číselníku 112 000km, ale realita býva drsná a drvivá väčšina má nad 300 000km, ale bohužiaľ stále u nás platí pravidlo čím menej km, tým skôr sa predá a to vedia aj všetci predávajúci 🙂
Treba vždy požiadať predávajúceho o VIN. Je to hlavný identifikátor vozidla.
Prikládám nejaké linky na overenie vozidla pred kúpou:
Overenie vozidla podľa emisnej kontroly EK.
http://www.seka.sk/overenie-vozidla
Pridávam ešte zaujímavé čítanie:
Združenie-sova
http://www.zdruzenie-sova.sk/prirucka.pdf