Brat mi dlhšiu dobú hovorí že mu ide nejaký buchot od nápravy. Pri vytočených kolesách je počuť také klepanie keď prechádza cez nerovnosť. Pochopil som to tak že mu odchádzajú axiálne ložiská hore nad tlmičom. Skonštatoval som nech jazdí a potom vymeníme. Vždy sme nejako zakončili debatu len nie autom 🙂
Minule sme robili na tom aute komplet výmenu čapov(na riadení a ramenách), silentbloky nápravy predné aj zadné a ešte vymenili aj kosti stabilizátora(tyčky, ktoré spájajú stabilizátorovú tyč a tlmič). Tlmiče sme nemenili a preto mi prišlo zbytočné ich demontovať kvôli axialnym ložiskám ktoré sa vtedy javili že sú ešte v dobrej kondícii. Plánovali sme výmenu tlmičov tak možno sa to posunie trocha skorej. Keď bol naposledy u nás tak sa sťažoval na ten zvuk pri rovnej jazde bez vytočených kolies. Hlavne sa ozýva ten klepot pri prejazde nerovnostami. No ale v tom prípade to nič nemá spoločné s axialnymi ložiskami potom. Išiel som sa s ním na tom aute previesť a pri prejazde nerovnostami bolo ozaj počuť nepríjemné buchotanie, ktoré ma tiež znervózňovalo. Nechápal som…. veď tam mal pomaly všetko nové celý predný podvozok.
Klepotanie sa ozývalo od šoférovej strany. Tak sme dali auto na zdvihák. Hýbal som s kolesom do strán aby som vylúčil čapy na ramene a čapy na riadení. Žiadne vôle som nepozoroval. Koleso som dal dole a kontroloval ďalej vôle. Tyčky stabilizátora OK pevné….. Nešlo mi to stále dohlavy. Ale minule sa mi stalo tiež že na dotyk tyčky vyzerali byť OK ale neboli, lebo na nich pri zdvihnutej náprave pôsobí pnutie. Tak som demontoval skrutku od tlmiča a zakýval smerom hore a dole tyčkou a bolo počuť náš spomínaný klepot. Stabilizatorové tyčky značky TOPRAN vydržali cca jeden rok zhruba 14tisíc km. Teraz sa budu kupovať ďalšie tyčky a to sme už mohli mať za tú cenu originál náhradné diely s podstatne vyššou výdržou 🙂
zdravím, takže nakoniec to boli tyčky stabilizátora?
Áno určite to boli tie tyčky stabiku, mal som to podobne.