Skratka TSI je označenie používané pre preplňované motory s priamym vstrekovaním benzínu vyrábané koncernom Volkswagen.
TSI je skratka označujúca preplňované benzínové motory s technológiou priameho vstreku paliva. Táto motorová rada je používaná prakticky u všetkých značiek koncernu Volkswagen. Motory TSI sú konštruované podľa zásad downsizingu, inými slovami sa vyznačujú vysokým výkonom získaným z malého objemu.
Motory TSI existujú v rôznych objemových variantoch, počnúc objemom 1 liter pre mestské vozítka až po 5 litrov pre AUDI RS6. Rôzne motory však disponujú odlišnou technikou a aj naprieč koncernovými značkami nie je označenie rovnakých motorov jednotné. Napr. automobilka Audi označuje tieto motory skratkou TFSI. Aby bola identifikácia motora ešte zložitejšie, sú motory TSI vyrábané už v druhej generácii (EA111 a EA211) a navyše aj počas jednej generácie došlo k mnohým podstatným konštrukčným zmenám. Skrátka podľa označenia na zadnej časti karosérie motorista ťažko spozná s čím má tú česť.
TSI (Twincharged Stratified Injection)
Prvý motor s označením TSI bol už v roku 2005 motor 1.4 TSI. Tento zážihový agregát s priamym vstrekom paliva označovaným ako FSI bol zaujímavý predovšetkým dvojitým preplňovaním. Motor bol totiž vybavený do série zapojeným turbodúchadlom a Rootsovým kompresorom. Vďaka tomuto dvojitému preplňovaniu dosahoval motor výkonov porovnateľných s motormi 2,3 litra. Pričom spotreba bola nižšia zhruba o 20%.