Označovanie motorov

Označovanie motorov VW Group

zážehové

1,0 MPI  (37 kW/50 koní) – 2002
1,2 HTP   (40 kW/54 koní) – 2002
1,2 12V HTP   (47 kW/64 koní) – 2003
1,4 MPI    (44 kW/60 koní) – 2000-2003
1,4 MPI    (50 kW/68 koní) – 1999-2003
1,4 16V    (55 kW/75 koní a 74 kW/100 koní) – 1999
2,0 MPI    (85 kW/115 koní) – 2000-2006
1,2 TSI    (63 alebo 77 kW) – 2010 až dodnes
vznetové

1,4 TDI-PD    (55 kW/75 koní) – od 2003 do 2005 (Euro 3), (51 alebo 59 kW/69 alebo 80 koní) – od 2005 (Euro 4)
1,9 SDI    (47 kW/64 koní) – 1999
1,9 TDI-PD    (74 kW/100 koní) – 1999
1,9 TDI-PD    (96 kW/130 koní) – 2003-2006, pre verziu RS

 

MPi  – Multi Point Injection = Viacbodové vstrekovanie paliva

HTP – High Torque Performance = vysoký krútiaci moment dostupný už od nižších otáčok.

TSI – Turbocharged Stratified Injection = typ priameho vstrekovania paliva a stláčania zmesi benzínu a vzduchu pomocou turbodúchadla.

TDI-PD – Turbodiesel Direct Injection Pumpe-Duse = preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním s jednotkou čerpadlo-dýza

 

Vznetové motory – ostatné značky

CDI Common rail (Controlled) Direct (Diesel) Injection preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
CDTi Common rail Diesel Turbo Injection preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
CDTI Common rail Diesel Turbo Injection preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
CRD Common Rail Diesel vysokotlakové priame vstrekovanie Common rail
CRDi Common rail Direct injection vysokotlakové priame vstrekovanie Common rail
dCi diesel Common rail injection vznetový motor s priamym vstrekovaním Common rail
dCi FAP dCi with filter a particules vznetový motor s priamym vstrekovaním Common rail a filtrom pevných častíc
DDiS Direct Diesel injection System preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
DI-D Direct Injection Diesel vznetový motor s priamym vstrekovaním
DiDT Direct injection Turbo Diesel preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
DTI Direct Turbo Injection preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním
D4-D Direct for Diesel preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním
HDi High-pressure Direct injection vysokotlakové priame vstrekovanie Common rail
JTD Jet Turbo Diesel preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
JTDM Jet Turbo Diesel Modified (Multijet) preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail s viacnásobným vstrekom
MZ-CD Mazda – Common rail Diesel preplňovaný vznetový motor Mazda so systémom Common rail
MZR-CD Mazda Responsive Common rail Diesel preplňovaný vznetový motor Mazda so systémom Common rail „citlivo reagujúci“
SDI Saugdiesel Direct Injection atmosferický vznetový motor s priamym vstrekovaním
TDCi Turbo Diesel Common rail Injection preplňovaný vznetový motor so systémom Common rail
TDDi Turbo Diesel Direct Injection preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním
TDI Turbodiesel engine with Direct Injection preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním
TDI-PD TDI – Pumpe Düse preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním s jednotkou čerpadlo-dýza
TDV6 Turbo Diesel with engine V6 vysokotlakové priame vstrekovanie Common rail 6-valcového motora
TiD Turbo Diesel Injection preplňovaný vznetový motor s priamym vstrekovaním
Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.