Deravý výfuk zvyšuje spotrebu paliva

Pozoroval som dlhšiu dobu trasenie  auta na voľnobeh. Bolo to skôr také jemné cukanie a poskakovanie motora. Ak by si do auta sadol človek čo s ním nejazdí tak si myslí že je to normálny stav, nebolo to nič strašné. Ja som samozrejme vedel ako sa prejavoval motor na voľnobeh predtým.  Pozoroval som aj zvýšenú spotrebu paliva, ale časom prišli rôzne pazvuky(od výfukovej sústavy) počas akcelerácie tak som sa chcel bližšie na to pozrieť.

Auto som zaniesol kamarátovi do pneuservisu. Dali sme ho na zdvihák a popozerali výfuk. Vizuálnou kontrolou sme nič sme nezistili, tak sme nakoniec naštartovali auto a potom sme konečne zbadali tu netesnosť na výfuku, rsp. aj zacítili výfukové plyny vychádzajúce z deravého výfuku .  Bola poškodená  pružná časť výfuku, ktorá sa volá vlnovec alebo pletenec.  Oddeľuje výfukovú časť od motora a vyfukovú časť pod autom. Je tam z dôvodu absorbovania kmitov od motora, aby sa neprenášali daľej do výfukovej sústavy.

deravy vyfuk

Po tomto zistení mi boli navrhnuté viaceré varianty opravy takéhoto výfuku. Najdrahšiu cestou a najmenej pracnou je výmena komplet celého dielu v cene okolo 150 euro. Samozrejme sa nejedná o originálny náhradný diel ale o poľský výfuk na ktorý som sa dočítal len rozporuplné názory. Originálny náhradný diel stojí okolo 900 euro čo sa mi zdá v pomere s cenou auta dosť nepredstaviteľná cena.  Ďalšia varianta je viac pracnejšia, ale za to lacnejšia. Spočíva v odrezaní starého vlnovca(pletenca) a navarením nového. Takýto úkon treba dať spraviť skúsenému mechanikovy. Niektorý mechanici demontujú výfuk odrežú pletenec  navaria nový bez toho aby si ho najprv nabodovali na aute aby presne vystredili a prispôsobili dĺžku. Bez takéhoto prispôsobenia  môže nastať opäť poškodenie a to z dôvodu neustáleho pnutia výfukovej sústavy. Cena takejto opravy sa pohybuje okolo 60 euro aj s cenou za pletenec. Pletenec samo o sebe stojí cca 30 euro. Nakoniec som si vybral lacnejšiu variantu a auto som zveril mechanikovy, ktorý sa zaoberá takýmito úpravami a s výslednou pracou som bol spokojný. Auto na voľnobehu necuká a spotreba tiež klesla cca o 0,5L.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.