Repas Alternátora

Otec mal v aute relatívne novú 4 mesačnú autobatériu. Neustále sa sťažoval na horšie štartovanie s touto novou batériou. Nakoniec mu auto nešlo vôbec naštartovať, batéria sa úplne vybila. Otec ju neustále nabíjal s myšlienkou“Veď ona sa preberie k životu“ 🙂 Meral som na nej aj napätie v kľude cca 12,5V čo je OK.

Jazdil, jazdil až dokým mu nezačala blikať kontrolka dobíjania. Bol som na služobnej ceste nemohol som mu ako pomôcť a pozrieť sa bližšie či není povolený len nejaký káblik a tak podobne. Otec zaniesol auto kamošovi a ten hneď skonštatoval slabé dobíjanie a to cca 11,5V. Alternátor má dobíjať na cca 14,4V. Po kontrole kabeláže sa zistilo že na vine je ozaj alternátor. Nemuselo sa dávať ani na diagnostiku. Otec potreboval auto na každodenné jazdenie tak hneď začal situáciu riešiť. Malo nabehané 280 000km, tak chcel poriešiť nový alternátor. Skočil do predajne a tam keď zistil cenu nového alternátora tak sa mu panenky obrátili 🙂 Chalan ho naviedol na maníka, ktorý repasuje alternátory za 80 euro a vyzerajú ako nové 🙂 Rozdiel medzi novým a repasovaným bol 300euro tak nebolo čo riešiť.

Repas alternátora

Alternátor po namontovaní krásne ukazoval na voltmetri 14,5V samozrejme s naštartovaným motorom 🙂 Po roku používania ukazuje stále tak isto. Vždy som bol odporca repasovaných vecí, vedel som, že každý chce len zarobiť a oklamať zakazníka lacnými repasovanými dielami. Poučil som sa , nie vždy to tak je.

Luk

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.