Test aditív do nafty
Vyliečenie vstrekov na Xantii HDI, ktora mala pri 140.000 vstreky na vymenu a ako bez akehokolvek zasahu do vstrekov jazdi dodnes a teraz ma 360.000. Podla mojich dlhodobych skusenosti, pri pravidelnej aplikacii aditiv sa zivotnost trysiek predlzuje v podstate na nekonecno.
Teraz som ale kupil dve Volva, obe jazdne, obe cez 100.000, obe s vadnymi tryskami. Prave preto som sa nebal ich kupit, lebo som vedel, ze sa to da jednoducho riesit.
Zaskocil ma ale motor D5, s ktorym som si nevedel dlho poradit. Problem bol v tom, ze k nam prestali dovazat aditivum Texaco, ktore som mal oskusane ako 100% ucinne. Tak som zacal partat po serioznych testoch, a nic. Dokonca aj ten casto sponimamy cesky test, v ktorom vyhral VIF je o tom, ze ten skusobny ustav priznava, ze vie zmerat cetanove cislo, mazivost, penivost a protikoroznu ochranu, ale nie cistiaci ucinok. V obchodoch mi bol odporucany dalsi vitaz testu, nemecky Liqui Moly. Ten test, ked si ho vyguglite vam ale tiez nic nepovie, myslim, ze si ho robil vyrobca sam.
Preto si dovolim tvrdit, ze po tom, co som nakonice vyriesil ten problem mam tolko skusenosti, ake nenajdete (bohuzial) v ziadnom teste, hoci priznavam, ze ani mnou pouzite metody nie su nijako vedecke.
Teda k veci. Motor D5 isiel nepravidlne na volnobeh, a tesne nad nim, hlavne za studena. V zime som dokonca citil tie vibracie u studeneho motora na spojke, ked som ju vymackaval. Skusal som davat VIF v dvojnasobnej koncentracii. Nic. Treba ale povedat, ze odporucane davkovanie Vifu je na prevenciu a teda ani dvojnasobne nebola ziadne „bomba“. Nejake ultra vysoke koncentracie Vifu som neskusal.
Skusil som Liqui Moly, predavaju v akcii taky set – specialny cistic a vseobecne aditivum, ktore ma mat tiez cistiace ucinky. Dava sa vzdy cela flasa na nadrz. Mal som dojem, ze sa to zacina pomaly zlapsovat, no ani po aplikacii 2 x 2 flasiek (4 nadrze) to nebolo dobre, hoci posun k lepsiemu som citil.
Tak som skocil do Volva na diagnostiku. Tam zistili, ze korekcie vstrekov su absolutne v norne. Ked to prijmaci technik preberal a startoval, tak na mna pozeral ako na de***, ze co mi na tom motore vadi. Lenze ja som na tieto veci prefekcionalista a moje muzikantske ucho ma vyssie naroky. Navyse on pocuval teply motor. Musel som mu povedat, ze musi pridat jemne iba 5 mm plynu, a pocuvat, ako sa motor hrabe z volnobehu. Potom uznal, ze mam pravdu, ze motor jemne trasie, kym sa dostane z 700 na 1300 alebo tak. Potom uz v pohode.
Teda korekcie boli
-0,37
0,32
0,06
-0,20
-0,23
a otacky motora na volnobeh na jednotlivych valcoch nasledovne
700
698
697
699
699
Vraj, ak by som to chcel riesit, tak jeden vstrek stoji myslim 400 (alebo 500?) EUR a da sa kupit iba jeden + kopa podloziek a skusat ho davat na rozne pozicie.
Kazdopadne, kedze som doteraz vzdy vedel riesit tento problem aditivami, rozhodol som sa radsej pokracovat takto, ako by som do toho nechal zbytocne vrtat.
Zistil som, ze Texaco sa teraz predava pod znackou Delphi. Kupil som dve pixle. Jedna sa ma davat do nadrze 50 – 60 l, takze som vzhladom na pretrvavajuci problem zvoli skor predavkovanie a do 70L nadrze som nalial dve.
Po prejdeni asi 200 km som zacal byt skepticky, ziaden posun. Pamatal som sa, ze na Xantii mi 200 km stacilo na uplne odstranenie problemu. Uz som si zacal byt isty tym, ze ide o nejaku mechanicku vadu. Potom som mal cestu cez cele Slovensko, ale nie po dialnici, ale po bocnych cestach, lebo som mal viac cielov. Spravil som jeden den asi 500 km a isiel som tak, ze som rozhodne nebol „brzdou v plynulosti dopravy“. Ked som dorazil, tak som vedel, ze to funguje. Akakolvek nepravidelnost bola takmer uplne prec. Stale tam ale ostavalo nieco, mozno 10% tej povodnej nepravidelnosti, na ktoru som ale ja specialne (po tom vsetkom) bol citlivy. Uz to netriaslo, iba sa to jemnucko zachvelo, a nie do 1300 ot, ale len v rozmedzi 700 – 900 ot, nad to uplne v pohode.
Po obdobi, kedy som tam lial vsetko mozne som teda opat zohnal Delphi. Tentoraz som sa nastval a nalial som tri pixle. Po vyjazdeni nadrze je motor v takom stave, v akom si ja predstavujem zabahnuty motor z vyroby. Stalo ma to cele mozno 140 EUR, ale nic sa nemuselo rozoberat, davat opravovat, nemal som nepojazden auto ani minutu. Keby som menil jeden vstrek, tak je to cez 500 EUR, vsetky by boli 2500. Nejake repasy by boli „niekde medzi tym“-
Teda este sumarizacia. Kupil som auto s nepravidelnostou chodu motora, ktory oznacme 100%. VIF, Castrol TDA v zvysenom davkovani bez efektu (mam na mysli, bez efektu na tu nepravidelnost). Liqui Moly, prva dvojdavka, 60% nepravidelnosti prec, dalsia dvojdavka bez efektu. Potom dvojita davka Delphi, nepravidelnost klesla na tretinu, oproti povodnej to bolo stale povedzme 10%. Nasledne opat VIF, Castrol, Shell V-power bez efektu. Nasledovala trojita davka Delphi – vyriesene.
Este pripojim strucne info o druhom Volve, na ktorom uz sice ja nejazdim, ale stale ho vlastnim, takze som ho liecil tiez. To som kupoval s uplnymi kopancami na volnobeh, zaujimave, ze za studena aj za tepla a tiez zaujimave – uplne neprevidelne sa prejavujuce. Teda keby ste scanovali povedzme 20 sekund, tak kopanec prisiel v 4,1- 4,3 – 4,8 – 9.5 16,5 a 17. sekunde. Teda nie, z jeden valec pravidelne nepalil. Kazdopadne,ale problematicky volnobeh.
VIF a Castrol bez efektu. Dvojdavka Liqui Moly zmenila tie tvrde kopance na take makke zahojdania v silentblokoch. Teda povedal by som, ze z mojho pohladu 80 – 90% problemu bolo prec. dalsia dvojdavka Liqui Moly bez efektu. Nasledne jedina davka Delphi (ma to mensiu nadrz – 50L) – problem vyrieseny, teraz nevim, ze mam nastartovany motor.
Vzhladom na rychlejsie liecenie tohto motora (Peuheot HDI 2,0) a mensi objem nadrze odhadujem vsetky pouzite aditiva do tohto auta asi na 60 – 70 EUR.
Keby som si dal viac namahy so zhahanim toho, co sa mi aj v minulosti osvedcilo a neexperimentoval som s vysokymi davkami aditiv, ktore som pred tym nepoznal, tak som mohol samozrejme minut menej.
Este dodavam, ze sa naozaj nezivim nicim, co by iba trocha suviselo s automobilovym priemyslom, ci palivami. Tieto informacie vam davam k dispozicii s cistej filantropie, verim, ze mnohym z vas mozu pomoct, hoci vyrobcovia a predajcovia vstrekovacov a ties ti repaseri z toho asi nebudu nadseni.
AUTOR: misoV50
Mám podobný problém s motorom 1,9TDI trhanie za studena, mám najazdených cca 400000 km. Skúšal som VIF ale nič vyskúšam Delphi, potom sa ozvem.
Ďakujem.
Ahoj, prosím, o jaké adituvum od Delphi se jedná, koukám do Googlu a nemohu jej nějak dohledat. Používám VIF a právě že nepozoruji žádné zlepšení. Chtěl bych to Delphi vyzkoušet. Moc děkuji.
děkuji bratře slovenský! vyřešil ssi můj problém. ford transit 97 D. zacpany jeden vstřík,auto se na volnoběh klepalo.jedna lahvička delphi a cca 300km a je problem pryč.jdu to nalejt i do 2 dodavky. doporučuji i jako prevenci- co funguje muže fungovat ještě lépe.(odted budu lejt preventivně co rok,je lepší asi) cena lahvičky asi 550kč sice není levná ale rozhodně lepší než laborovat se vstříkama a čerpadlářema a mít auto x dni odstavený. takže děkuji ještě jednou!
Ahojte,
stal som sa nedavno majitelom octavie 1 – 1.9tdi 66kw, a vsetci mi ju za tu cenu chvalia 😛 .. co som rad ale samozrejme ma svoje chybicky krasy 🙂 .. ale kamarat mi odporucal neskutocnym sposobom VIF a vychvaloval ho az do neba, osobne som ani nevedel ze vsetci moji znamy nejak aditivum davaju ( nevidel som to nikoho nikdy ani liat na benzinke. no proste pre mna je to uplna novinka ze sa take nieco dava) ale nedbam ked treba pridam i ja, k autu som dostal asi pol flasticky VIFu ale po precitani clanku ( a tym chcem velmi zanho podakovat 😛 ) VIF zanecham stranou a po minuti kupujem nieco od DELPHI / TEXACO no tiez by mi pomohla rada konkretnej flasticky ( pripadne povodnej konkretne flasticky TEXACO :-)) ale asi by som uz chcel moc 😛 ) … a inak tiez moja kocka obcas pri volnobehu zacne triast, obcas viac, obcas menej, vacisnou vobec … takze vyskusam a urcite dam vediet … 🙂
este raz dakujem 😛
http://www.techron.sk
co keby ste namiesto chvalenia napisali, co obsahuje to delphi :o))) ze je take vynikajuce. takych chvalospevov vyrobim desat za pat minut !!