Problém, ktorý zo mňa dostal pár stoviek eur. Mal som na svojom aute zodraté brzdové obloženie. Brzdy mali odjazdené cca 80 tisíc km, tak už nebolo čo riešiť a nastala výmena komplet predných bŕzd. S autom som nemal predtým vôbec problém, ale cca od 10 tisíc km od výmeny ma brzdy dosť potrápili, triasol sa volant pri brzdení a brzdy aj jemne kopali do pedálu.
Vrátil som sa do svojho servisu, kde mi montovali brzdy a povedal im o probléme. Pán hovoril o zvlnených kotúčoch, že pri neoriginálnych brzdách sa to stáva. Pomôže iba stočenie kotúčov na sústruhu, alebo reklamácia ktorá sa ťažko uplatňuje. Majstri stočili kotúče a po odjazdení ale 4 tis. km trasenie volantu tu bolo zase. Už mi to trasenie volantom pri brzdení liezlo na nervy, dosť často som jazdil po diaľnici a vo vyšších rýchlostiach to bolo cítiť najviac.
Vrátil som sa do servisu a chcel reklamovať kotúče.Na moju škodu sa kotúče už nedali reklamovať z dôvodu sústruženia, ktoré som odsúhlasil ja. Kúpil som nové, majstri skontrolovali dosadacie plochy kotúčov, namazali potrebné časti a namontovali späť. Po nájazde tentokrát 3 tis.km tu bolo trasenie znova, už som bol nedôverčivý a chcel navštíviť iný servis, ale ešte som im chcel dať poslednú šancu. Majstri krútili hlavami nezdalo sa im to, po chvíli sa jeden zobral priniesol kufrík a skontroloval hádavosť kotúča odchýlkomerom. Kotúč bol mimo toleranciu to bolo samozrejmé, premerali pre istotu aj samotný náboj, hádzavosť bola tiež mimo toleranciu. Nezostávalo nič iné len vymeniť náboj, stiahnuť na sústruhu nové kotúče a dúfať, že bude všetko v poriadku. Po výmene predného náboja a najazdení 20 tis. km bolo konečne všetko v poriadku. Nekupujte nové brzdové kotúče ako ja, ale dajte si skontrolovať pri výmene aj samotný náboj kolesa.
*ROBO*