Výmena predného ložiska

Postup výmeny  predného ložiska OCTAVIA

– Zdvihneme si auto na heveri a podložíme ho ,  odpojíme akumulátor a demontujeme koleso.

– Povolíme si poloos – Demontujeme maticu poloosi da sa to viacerými spôsobmi. Ja to robím tak ze si dam klasicky plechovy disk s pneumatikou na auto. pustím ho dole aby mi robilo kontru pri povolovaní matice poloosi.

– Bude treba demontovať tehlicu s ložiskom z auta ,

– vyšroubujete maticu z čapu riadenia , odrazíte Čap dá sa aj kladivom , alebo môžte  použiť  sťahovák na čapy.

– Odskrutkujeme skrutky, ktoré držia brzdič zložíme brzdič ,
odskrutkujeme brzdový kotúč i brzdovú hadicu z držiaka zavesíme na tlmič . Odpojíme kábel z čidla ABS .

– Povolíme skrutku ktorá sťahuje tehlicu k tlmiču .

– Odskrutkujeme maticu na spodnom čape , pomocou tupého sekáča väčšieho
kladivá zrazíme čap z tehlice . Najlepšie je samozrejme použiť sťahovák čapov.

– tehlicu odchýlime  a zatlačíme poloos smerom k prevodovke .

– Vyjmeme skrutku ktorá nám tehlicu sťahuje k tlmiču a tehlicu
zrazíme z tlmiča .

– Teraz tehlicu držíte s ložiskom v rukách demontovanú z vozidla . Z vnútornej časti
tehlice udrieme cez vhodný prípravok na náboj náboj vyrazíme z ložiska .

lozisko octavia

– Z náboja musíme zložiť vnútorný krúžok ložiska , môžeme
použiť stahovák , sekáč , alebo krúžok narežeme .

– Z tehlice vyberieme poistný krúžok ložiska a  vylisujeme ,
dá sa použiť kladivo.

– Miesto pre vloženie ložiská riadne očistíme prostriekame
olejom , ložisko tiež natrieme olejom . Nalisujeme nové ložisko (za vonkajšií
krúžok ) , v ideálnom prípade lisom , ja používam kladivo prípravky . Doporučujem radšej na lisovanie použiť lis.

– Po nalisovaný ložiska ho zaistíme poistným krúžkom .

– Teraz nalisujeme naboj do ložiska , ideálne pod lisom
vždy za vnútorný krúžok ložiska .

– Teraz mame zostavený náboj , ložisko je v tehlici , komplet namontujeme späť na auto .

– Keď je tehlica namontovaná späť , naskrutkujeme na
poloos novú maticu dotiahneme dotajujeme maticu poloosy tak isto ako odtahujeme potrebujeme kontru .
Po namontovaní sa musí kolesa ľahko pretáčať a nemôže nikde drhnúť.

Roman

 

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.