Výmena rozvodov 1.4 APQ

VW Polo r.v. 1998, ktoré malo nabehané už 177tis. km. Keď som sa pýtal pôvodného majiteľa na výmenu rozvodov,  odpovedal nepamätá si presne, ale je všetko v poriadku, motor ide ako má 🙂 Pre mňa to nebola uspokojivá odpoveď, ale možno sa niekto uspokojí s takou odpoveďou 🙂 Kúpil som rozvodovú sadu za cca 65€ a vymenil som ju.  Auto si plánujem ešte nejakú dobu ponechať.

V stručnosti Vám popíšem výmenu rozvodov na motore 1.4 kód motora APQ.  Sada Contitech obsahovala vodnú pumpu, rozvodový remeň a napínaciu kladku .

 

Demontujeme remeň alternátora, ďalej plastový kryt na boku motora, po demontovaní už jasne vidíme čo nás čaká a neminie.  Ako prvé si musíme spraviť značky aby sme vedeli nastaviť časovanie, stačí Vám obyčajná biela fixka(ja som mal po ruke červenú). Inak na motore sú umiestnené značky, ale istota je istota a hlavne pre tých čo už majú slabé oči.

 

Demontujeme remenicu kľukového hriadeľa, potom napínaciu kladku rozvodového remeňa, vačkové ozubené kolo a nakoniec demontujeme vodnú pumpu( pozor vytečie chladiaca kvapalina). K demontáži netreba detailnejší popis, kto sa do toho pustí a je zručný pôjde mu to ľavou zadnou. Najdôležitejšia je montáž na značky, ale o tom už nižšie.

 

Dole na obrázkoch, ktoré sa mi podarilo stiahnuť z ruského fóra vidíme značky, kde musia byť pri montáži umiestnené ozubené kola.  Treba nastaviť ozubené kolo vačkového hriadeľa(malá bodka) na značku A. Kľukový hriadeľ musí byť nastavený v hornej úvrati valca 1 a zrezaný zub na ozubenom kolese musí byť na značke B.


 

Ak už máme namontované nové diely dôležitú pozornosť treba venovať napínacej kladke, ktorej ukazateľ musíme nastaviť na zárez v základnej doske kde ukazuje šípka, potom maticu dotiahneme na 20 Nm.

 

 

Po kompletnej montáži rozvodov, treba aspoň dva krát pretočiť cez kľukový hriadeľ motor, aby sme sa uistili že je všetko v poriadku, po pretočení(valec 1 v Hornej úvrati) Vám musia sedieť opäť značky A a B. Potom treba namontovať ostatné diely a štart 🙂

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.