Vypnutie DPF-FAP
Máte problémy s filtrom pevných častíc? Pokiaľ sa na prístrojovej doske zobrazujú hlášky typu: Emisie – do Dielne a niektoré chyby ohľadom tlakovej diferencie, tak tieto systémové chyby automobil vyhodnotí a prejde do núdzového režimu. S touto problematikou Vám dokážu niektoré firmy pomôcť, keď už nepomáha normálna regenerácia….
Zákrok sa skladá z dvoch časti:
1. Mechanické odstránenie Filtra.
Spočíva v demontáži filtra pevných častíc. Po demontovaní sa filter rozreže, vyčistí, následne zavarí a namontuje sa naspäť.
Demontáž prebieha na rôznych autách inak. Napr. pri demontáži DPF z motora 1.9 TDI PD a 2.0 TDI PD sa musí povoliť nápravnica a demontovať poloos. Je to robota naviac a platí sa samozrejme aj viac peňazí za tento úkon. Tieto motory majú DPF hneď za turbom. Preto to býva väčšinou problém.
Autá ktoré majú DPF/FAP ďalej od motora(od turba) môže byť filter demontovaný aj za menej, ako 40min podľa skúsenosti mechanika. Niektorý šikovný domáci majstri si to môžu spraviť aj sami.
2. Softwerová deaktivácia v riadiacej jednotke motora.
V tomto úkone sa upravuje a optimalizuje software v riadiacej jednotke motora.
(POZOR je to nelegálna úprava a technický zásah do vozidla)
V niektorých krajinách by Vás mohli časom pokutovať a odobrať technický preukaz.