Výmena žeraviacich sviečok ,žhavičov

Už pár rokov mi auto zle štartovalo cez zimu , kedže je to diesel tak som to  bral s rezervou. Ako príčinu som typoval žeraviace sviečky teda žhaviče.Pred touto zimou som sa rozhodol ich vymeniť , no aby som sa na 100% uistil že su na chybe oni tak som sa rozhodol otestovať ich.Jedná sa o auto VW Passat 1,9TDI 2002 3BG.

Potrebujeme na to nejakú golu račnu s dlhším nadstavcom a 10 orech ale ten predlžený , + nejaké dlhšie kliešte viď. foto:DSC_3066

Ako prvé musíme demontovať dole kryt motora , ja ho tam nemám z dôvodu toho že sa mi to nepáči.

DSC_3065

 

Demontujeme fajky žhavičov ide to dosť ťažko preto použijeme tie dlhé kliešte , ale s citom aby sme neutrhli vodič.

DSC_3069DSC_3071

 

Následne demontujeme samotné žhaviče , ak boli pred tým utiahnuté na správny moment tak pôjdu pekne ľahko povoliť.

DSC_3072DSC_3073

Prejdime na ich test , žhaviče môžeme otestovať iba pomocou akumulátora kedže 1 žhavička si vezme cca 20A 20×4 to je 80A , a nabíjačka  je nám schopná dodať max 8-10A.

DSC_3075

Ja som si to urobil takto , do pásoviny som si navrtal diery do ktorých som vložil žhaviče , vrchy teda + som si prepojil pomocou drôtu a pripojil na kontakt aku.+. Mínus som pripojil na 1 žhavičku .Po pripojeni by Vám to malo zaiskriť , v mojom prípade nič žiadny naznak žhavenie takže vśetke 4ks boli KO.

Nové žhaviče BOSCH

DSC_3077DSC_3078

Po pripojení na akumulátor bolo hneď vidieť že tieto sú funkčné.Pri teste odporúčam použiť nejaké hrubšie priemery vodičov kedže je tam veľký odber viď.foto.

 

DSC_3080DSC_3082

Pri montáži postupujeme opačným postup , uťahovací moment je 15NM

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.